borba za bolju buducnost
+2
tomovicbgd
aleksandarwest
6 posters
Strana 1 od 1
borba za bolju buducnost
Pozdravjam ukljucivanju u borbu za bolji status taksista u bg od strane novoformiranog sindikata posto onaj stari i onako nije nista radio a svi samozvani predstavnici taksista samo su gledali da sto bolje iskoriste svoje funkcije za punjenje dzepova tako da su taksisti u Beogradu dovedeni u vrlo jadno i bedno stanje koje ce biti jos GORE...Nekada je na taksiju u Beogradu bilo mnogo opasnih momaka a malo jajara.Sada se ta situacija okrenula u korist jajara kojih ima mnogo vise od inteligentih i hrabrih taksista pa posto su svi u jednom kosu postoji velika opasnost da u roku od 5 godina svi taksisti u gradu rade kao vozaci za velike gazde koji ce sa svojim automobilima oblepljenim reklamama velikih firmi i svojim licencama zaposljavati te iste jajare za 20000-30000 dinara.Pogledajte situaciju sa popustima 20,30 ,40,50 posto ko moze da izdrzi vise da radi 12,13,15 sati bez spavanja a gazde stancuju milione na muci tih jadnih i neobrazovanih ljudi.;Kakav je to profil coveka koji ce sa aerodroma odvest do seraka za 900 dinara i isput se u sebi moliti da mu stranka baci hiljadarku.Razumeo bih da je g,Zlaja uveo fiksnu cenu ispred bolnica,domova za nezbrinutu decu,narodnih kuhinja ali ispred aerodroma gde dolaze sami kapitalisti,punisici ljudi koji imaju najvise para u ovoj zemlji i koji preziru taksiste jer oni sa za njih gospodu radnicka klasa to ne mogu da shvatim.Naravno to je tako uradjeno da bi se taksisti u BG jos vise osecali jadno i bedno a g.Zlaja i onako pripada ovoj drugoj grupi...nije sigurno ranicka klasa .Jedan od velikih problema koji je takodje doveo do trenutnog loseg stanja taksiste u bg je sto ne postoji test inteligencije prilikom predaje zahteva za obavljanje taxi prevoza u bg.Ako je prosecan iq 80 neka za taxi vozaca prelaznost bude 50 i opet ce verujte mi otpasti vise od pola zainteresovanih kandidata ali ce zato ostatak taksista u Beogradu ziveti i raditi mnogo bolje jer njihove odluke nece zavisiti od ljudi koji su sa njive i iz fabrike pobegli na taxi i zadovoljavaju se sa zaradom kao na njivi.Danas 2009 godine svaki taksista u gradu koji radi 8-10 sati terba da ima 1-2 dana odmora u nedelji i da zaradjuje cistih 2000 eura.To je cena ovog teskog i zahtevnog posla punog opasnosti i stresa.Od te zarade taxi vozac mora lepo da zivi da ima dovoljno novca za svaku opravku i da u periodu od 3-4 godine skupi pare za novi auto.Medjutim situacija je kao sto svi znate drugacija i ne vidi se nikakav poravak u skorijoj buducnosti upravo zbog nezainteresovanosti ljudi koji vode taksiste a isto tako i samih taksista.Oni koji rade nocu nemaju vremena za dnevne aktivnosti vezane za njihovu bolju buducnost dok ovi sto rade danju ne zele da izgube 500-600 dinara od voznje....a niko ne razmislja da upravo takvim postupcima gube licence koje ce vredeti 50000-200000 eura u buducnosti.Svi su stali u red za neke imaginarne akcije koje drzava deli u vrednosti od 1000 eura a niko ne zeli da ucini nesto za svoj bolji zivot.Kazna ce ih stici kada u bliskoj buducnosti zavrse na birou rada ili kada budu primorani da rade kao vozaci kod obesnih gazda koji ce im pred zenom i decom lupati SAMARE....vec je krenulo.....Nadam se da ce ovaj novi sindikat probuditi uspavane taksiste jel ovo je poslednji cas da se nesto promeni.Kao sto vidite ovaj forum posecuju i gazde call centara ..mozda su se malo uplasili ali sigurno je da to samo govori koliko oni prate i osluskuju glas taksista.Zele da budu u toku i da vide kolika je nasa granica izdrzljivosti,koliko jos mogu da stiskaju.Pozdrav svim taksistima iz Beograda i ne zaboravite oni nisu gazde,mi smo gazde i oni zavise od nas.Kada bi svi bacili radio stanice oni bi mogli da zatvore svoje podrume u kojima zgrcu milione na nasoj bedi a mi bismo vozili jaci kilometar i imali bi vise posla a najvaznije od svega bili bi GOSPODA.
aleksandarwest- Registrovani korisnik
- Broj poruka : 19
Datum upisa : 19.10.2009
Re: borba za bolju buducnost
Ja lično ne poznajem ni jednog kolegu taxistu koji se nebi složio sa ovakvim razmišljanjem,srž problema i jeste u gazdama zato što misle da su bogom dani da nam oni kreiraju cene,popuste i ostala pravila.Odavno je posao taxiste prestao da bude posao,ovo sada je mučenje i izrabljivanje,samo se pitam dokle???
tomovicbgd- Forum početnik
- Broj poruka : 254
Godina : 58
Location : Miljakovac II
Datum upisa : 22.07.2008
Re: borba za bolju buducnost
Sindikat taxista Beograda vas ocekuje .Sastanak je veceras u redovnom terminu na starom mestu,19.30h ul.Murska 14.Svi ste pozvani!
ozalosceni- Forum početnik
- Broj poruka : 419
Godina : 50
Location : Beograd
Datum upisa : 22.02.2009
Re: borba za bolju buducnost
Nažalost opet ja,,,prevario.Istina nevoljno-kasnio avion iz Tivta!
magnum- Forum manijak
- Broj poruka : 4208
Godina : 68
Location : miljakovac
Datum upisa : 28.07.2008
Re: borba za bolju buducnost
Zivi bili pa se videli sledeceg ponedeljka.Sve ostaje isto ponedeljak Murska 14 19.30h svi ste pozvani.
ozalosceni- Forum početnik
- Broj poruka : 419
Godina : 50
Location : Beograd
Datum upisa : 22.02.2009
Obrazloženje 7 zahteva radne grupe strane 1, 2
Образложење Захтева упућеног Градоначелнику града Београда
Г-дину Драгану Ђиласу
Поштовани Градаоначелниче,
Као одговор који на радно окружење у којем обављамо своју делатност, упутили смо вам захтеве са циљем решавања проблема који се тичу такси-предузетника у Београду.Захтев је произашао због незадовољства садашњим стањем који је узрокован небригом градске управе и лошим резултатима инспекицијских органа који су задужени за контролу такси превоза у Београду.
1.Предузимање неопходних мера и радњи везано за имплементације Студије БЕТАМОД (Београдски такси модел), професора др.Миломира Веселиновића уклјучујући и рад на лиценцирању.
Овакав захтев је узрокован нашом потребом да се за дефинитивно уреди радно окружење у којем обављамо своју делетност и од чега зависи егзистенција наших породица и нас самих.
По новинама читамо предлоге и разраде појединаца који нису довољно упознати са такси преоблематиком, а изгледа као да су њихови предлози наручени од разних интересних група и појединаца који такси делатност виде као шансу за испуњење својих пословних амбиција.
Питања која се тичу такси предузетништва треба да се решавају у оквиру струке заједно са такси-предузетницима, и да се уједињењем науке и праксе квалитетно и дугорочно реши питање такси превоза у Београду у корист наших суграђана, такси-предузетника и града Београда.
Студија професора др.Миломира Веселиновића Београдски такси модел који је Скупштина града Београда усвојила 2005-е године је добар основ за дугорочно уређење такси службе у Београду. Уз подршку такси предузетника и града, њена имплементација квалитетно уређује такси делатност у Београду и обезбеђује квалитетан јавни сервис свим нашим корисницима и зато треба предузети све неопходне мере и радње како би она и заживела.
„БЕТОМОД“ је пројектовано стање, а циљеви градске политике, уз сва уважавања и ограничавања једног транзиционог процеса нашег друштва, морају омогућити постепен прелаз од оваквог постојећег стања ка неком жељеном, пројектованом.
У основи студије „БЕТАМОД“ је препорука о успостављању квалитетних партнерских односа између града и таxи сервиса што је и предвиђено Одлуком о Ауто-таxи превозу, члан 5. о сарадњи на Програму о потребном броју такси возача. То је реални предуслов за даљи развој таxи сервиса, као и испуњавање улоге и функције који он треба да има у граду Београду. У име својих грађана, град мора стално да улаже напоре на подизању нивоа услуге таxи сервиса.
Град Београд има историјску шансу да својом одговарајућом политиком усвојени БЕОГРАДСКИ ТАXИ модел имплементира у даљи развој таxи сервиса. Организовање ове делатнсти по принципу репродуктивне способности и остваривању профита, стабилизовало би таxи делатност (који је данас на прекретници), а то значи:
- Смањење обима нерегуларног таxи превоза у граду
- Успостављање трајних решења за регулисање таxи делатности у складу са законима и елиминисање свих врста притисака социјалне или политичке природе на број таxи возила у Београду
- Поштовање јединствене цене таxи превоза
- Доношење конкретних правилника и кодеxа понашања са, до краја спроводљивом казненом политиком
- Елиминисање свих таxи возача којима то није основна делатност
- Успостављањем механизама жалбене процедуре грађана и елеминисање непримерних таxиста
- Повећањем услуге на телефонски позив од најманих 90%, применом тарифа кратке вожње и елиминисање нелојалне конкуренције
- Уредјење таxи услуге на најважнијим међународним терминалима (аеродром, железничка и аутобуска станица)
- Уређење правилне флуктуације радне снаге за таxи занимање правилником за листу чекања, као и елиминација нелегалних таxи превозника
Увођење лиценци за такси предузетнике
Несумњива је потреба дугорочнијег стабилизовања такси тржишта и стварање услова за потпуну репродуктивну способност такси возача. У условима превеликог броја возила и нелојалне конкуренције, која доминира на постојећем такси тржишту увођење лиценци за такси возаче, треба да обезбеди услове за ефикаснију контролу и управљање у такси тржишту.
Увођење лиценци за обављање такси делатности потребно је пре свега да:
- заштити такси сервис од неконтролисане понуде
- продајом лиценце таксисти могу доћи до средстава за допуну пензионог фонда
- повећа ефикасност казнене политике и увођење реда у такси сервис
- створи предуслове да град уведе савремену контролу и управљање системом (ГПС) финансирајући развој из средстава прикупљеним од лиценци
- омогући правилну флуктуацију радне снаге
Основни проблем увођења лиценци у Београдски такси сервис је пре свега ниска куповна моћ таксиста као и непостојање одговарајућих закона.
Полазећи од основног принципа: такси сервис - таксистима, предлаже се да се лиценце понуде на продају постојећим такси-предузетницима.
Цена такси лиценце не сме да буде прениска, јер се тада неће остварити основни ефекти које она треба да има приликом одласка таксиста у пензију и продаје лиценце. Истовремено, ниска цена такси лиценце неће отворити могућност за откуп довољног броја лиценци и смањење броја таксиста на Београдским улицама.
Г-дину Драгану Ђиласу
Поштовани Градаоначелниче,
Као одговор који на радно окружење у којем обављамо своју делатност, упутили смо вам захтеве са циљем решавања проблема који се тичу такси-предузетника у Београду.Захтев је произашао због незадовољства садашњим стањем који је узрокован небригом градске управе и лошим резултатима инспекицијских органа који су задужени за контролу такси превоза у Београду.
1.Предузимање неопходних мера и радњи везано за имплементације Студије БЕТАМОД (Београдски такси модел), професора др.Миломира Веселиновића уклјучујући и рад на лиценцирању.
Овакав захтев је узрокован нашом потребом да се за дефинитивно уреди радно окружење у којем обављамо своју делетност и од чега зависи егзистенција наших породица и нас самих.
По новинама читамо предлоге и разраде појединаца који нису довољно упознати са такси преоблематиком, а изгледа као да су њихови предлози наручени од разних интересних група и појединаца који такси делатност виде као шансу за испуњење својих пословних амбиција.
Питања која се тичу такси предузетништва треба да се решавају у оквиру струке заједно са такси-предузетницима, и да се уједињењем науке и праксе квалитетно и дугорочно реши питање такси превоза у Београду у корист наших суграђана, такси-предузетника и града Београда.
Студија професора др.Миломира Веселиновића Београдски такси модел који је Скупштина града Београда усвојила 2005-е године је добар основ за дугорочно уређење такси службе у Београду. Уз подршку такси предузетника и града, њена имплементација квалитетно уређује такси делатност у Београду и обезбеђује квалитетан јавни сервис свим нашим корисницима и зато треба предузети све неопходне мере и радње како би она и заживела.
„БЕТОМОД“ је пројектовано стање, а циљеви градске политике, уз сва уважавања и ограничавања једног транзиционог процеса нашег друштва, морају омогућити постепен прелаз од оваквог постојећег стања ка неком жељеном, пројектованом.
У основи студије „БЕТАМОД“ је препорука о успостављању квалитетних партнерских односа између града и таxи сервиса што је и предвиђено Одлуком о Ауто-таxи превозу, члан 5. о сарадњи на Програму о потребном броју такси возача. То је реални предуслов за даљи развој таxи сервиса, као и испуњавање улоге и функције који он треба да има у граду Београду. У име својих грађана, град мора стално да улаже напоре на подизању нивоа услуге таxи сервиса.
Град Београд има историјску шансу да својом одговарајућом политиком усвојени БЕОГРАДСКИ ТАXИ модел имплементира у даљи развој таxи сервиса. Организовање ове делатнсти по принципу репродуктивне способности и остваривању профита, стабилизовало би таxи делатност (који је данас на прекретници), а то значи:
- Смањење обима нерегуларног таxи превоза у граду
- Успостављање трајних решења за регулисање таxи делатности у складу са законима и елиминисање свих врста притисака социјалне или политичке природе на број таxи возила у Београду
- Поштовање јединствене цене таxи превоза
- Доношење конкретних правилника и кодеxа понашања са, до краја спроводљивом казненом политиком
- Елиминисање свих таxи возача којима то није основна делатност
- Успостављањем механизама жалбене процедуре грађана и елеминисање непримерних таxиста
- Повећањем услуге на телефонски позив од најманих 90%, применом тарифа кратке вожње и елиминисање нелојалне конкуренције
- Уредјење таxи услуге на најважнијим међународним терминалима (аеродром, железничка и аутобуска станица)
- Уређење правилне флуктуације радне снаге за таxи занимање правилником за листу чекања, као и елиминација нелегалних таxи превозника
Увођење лиценци за такси предузетнике
Несумњива је потреба дугорочнијег стабилизовања такси тржишта и стварање услова за потпуну репродуктивну способност такси возача. У условима превеликог броја возила и нелојалне конкуренције, која доминира на постојећем такси тржишту увођење лиценци за такси возаче, треба да обезбеди услове за ефикаснију контролу и управљање у такси тржишту.
Увођење лиценци за обављање такси делатности потребно је пре свега да:
- заштити такси сервис од неконтролисане понуде
- продајом лиценце таксисти могу доћи до средстава за допуну пензионог фонда
- повећа ефикасност казнене политике и увођење реда у такси сервис
- створи предуслове да град уведе савремену контролу и управљање системом (ГПС) финансирајући развој из средстава прикупљеним од лиценци
- омогући правилну флуктуацију радне снаге
Основни проблем увођења лиценци у Београдски такси сервис је пре свега ниска куповна моћ таксиста као и непостојање одговарајућих закона.
Полазећи од основног принципа: такси сервис - таксистима, предлаже се да се лиценце понуде на продају постојећим такси-предузетницима.
Цена такси лиценце не сме да буде прениска, јер се тада неће остварити основни ефекти које она треба да има приликом одласка таксиста у пензију и продаје лиценце. Истовремено, ниска цена такси лиценце неће отворити могућност за откуп довољног броја лиценци и смањење броја таксиста на Београдским улицама.
trg- Napredni član
- Broj poruka : 601
Datum upisa : 06.02.2009
strane 3, 4
Превисока цена лиценце неће бити доступна већем делу такси возача, посебно са дужим стажем у таксију, али ни доступна већини нових таксиста. Висока цена такси лиценце постиже се по правилу у стабилним условима привређивања, са недвосмисленом и чврстом законодавном процедуром.
И за таксисте је лиценца који имају намеру да коректно и савесно раде изузетно добро решење. У основи им обезбеђује солидан пензиони фонд у већини земаља у којима се примењује, али и могућност да продајом лиценце промене делатност и пре одласка у пензију, из било ког разлога који би их на то навео. Истовремено, лиценцу би могао да наследи неко од чланова породице, јер се системом лиценци улаз на такси тржиште омогућава онима који задовољавају све потребне услове и успеју да купе лиценцу. Лиценца се по правилу по листи чекања купује од града у разним ситуацијама, али и директно од таксиста, када статус на листи чекања није битан јер тада по правилу лиценца има већу цену од номиналне. Управо због тога је и механизам наслеђивања лако остварљив формалном куповином лиценце.
Увођење лиценци (класификације) за возила
Увођење система лиценце (класификације) за возила несме бити исхитрено због стања возног парка, јер се моге утврдити параметри стања возног парка за возила у таxи сервису Београда и без ограничавања старости возила, али условљавањем низа других параметара (стање возила, снага мотора, величине пртљажног простора, емисија издувних гасова и буке) што може бити ефикасније као коначно решење.
2.Онемогућавање рада лицима која ауто-такси делатност у Београду обављају без одобрења за рад
Сведоци смо великог броја лица који противзаконито обављају ауто-такси делатност у Београду, и процена је да их има између 2.000-3.000.
Узрочно-последична веза таквог стања је између осталог резултат рада инспекције на сузбијању такве појаве који су катастрофални и симболични.
Да је то тачно, говори и број пријава које су поднешене против таквих лица, јер 500 пријава за десет месеци, или непуне две пријаве дневно а обзиром на број лица који незаконито обављају такси делатност од 2.000-3.000, захтева смену одговорних лица због неизвршење својих радних обавеза.
Наше незадовољство је тим веће, да данас Инспектор против регуларног таксисте пише пријаве које често немају законских основа, док поред њега пролазе нерегуларни таксисти, којима по речима инспектора он не може санкционише.Пријаве и за наводне прекршаје регурних ттаскиста се достављају судији за прекршаје, који по аутоматизму одрђује високе казне, иако су такве наводне пријаве супротне чињеничном стању.
У случајевима када инспекција заустави нерегуларног таксисту и, не одузимају се кровне ознаке Београдских такси асоцијација и ознаке града (квиско), иако су оне истакнуте без овлашћења са циљем да се оствари против правна имовинска корист.Постоји и појава да су таква лица опремљена радио станицом Београдских такси-асоцијација и да се против тих такси-асоцијација ништа не предузима.
Шаренило кровних ознака, број нерегуларних таксиста, симболичан учинак инспекције на сузбијању такве појаве, значајно утичу на број вожњи које регуларни таксисти остварују у току дана, а самим тим и на приход, чиме се доводи у питање плаћање пореза, одржавање возила и егзстенција скоро 8.000 такси предузетника и њихових породица у Београду.
Као потврду, доставићемо вам слике великог броја нерегуларних таксиста.
Чињеница је да смо до сада више пута до опомињали и указивали на лош рад инспекције, и због тога захтевамо смену одговорних лица који не раде свој посао за који су плаћени. Тразимо довођење нових инспектора који умеју, хоће и желе да сузбијају овакву појаву.
3.Предузимање неопходних мера и радњи ради измена прописа са циљем утврђивања јединствене цене такси превоза у Београду.
Садашње стање,на основу донетог Решења о максимирању цена ауто-такси превоза путника на територији града Београда број 38-287/09-Г од 13. фебруара 2009.године, има као резултат хаос по питању цена у такси делатности.
До сада је више пута указивано на незаконитост таквог Решења, које је противно Закону о ценама, који у члану 4. каже: “Привредни субјекти образују цене производа и услуга слободно према условима тржишта, осим за производе и услуге за које је посебним прописом утврђен другачији начин образовања цена.”
Поред напред наведеног чланом 4. став 3. Закона о ценама прописано је “Привредни субјекат не може под истим условима а различитим ценама продавати исту врсту производа, односно пружати исту врсту услуге, осим ако посебним прописом није другачије одређено.”
Као резултат Решења о максимизирању цена, садашње стање је овакво;
Доследна примена Закона као вишег правног акта, онемогућило би данашњу ситуацију где се као основним средством за добијање корисника користи попуст на позив, вожња до аеродрома за 900 дин, иако је та вожња са подручија Новог Београда уз урачунати рекламирани попуст од 20% нижа, док са удаљених подручија града такву вожњу не можете да добијете на позив.Такође, постоји заштићена цена од 300 дин, на који странка нема права на рекламирани попуст од 20%!Са друге стране, постоји појава прекомерних наплата појединих лица које користе непостојање јединствене цене.
Чињеница је такође да давање неекономских попуста (дампинг) условљавају такси-асцоцијације које запошљавају нерегуларне таксисте, као једино средство за свој опстанак.
И за таксисте је лиценца који имају намеру да коректно и савесно раде изузетно добро решење. У основи им обезбеђује солидан пензиони фонд у већини земаља у којима се примењује, али и могућност да продајом лиценце промене делатност и пре одласка у пензију, из било ког разлога који би их на то навео. Истовремено, лиценцу би могао да наследи неко од чланова породице, јер се системом лиценци улаз на такси тржиште омогућава онима који задовољавају све потребне услове и успеју да купе лиценцу. Лиценца се по правилу по листи чекања купује од града у разним ситуацијама, али и директно од таксиста, када статус на листи чекања није битан јер тада по правилу лиценца има већу цену од номиналне. Управо због тога је и механизам наслеђивања лако остварљив формалном куповином лиценце.
Увођење лиценци (класификације) за возила
Увођење система лиценце (класификације) за возила несме бити исхитрено због стања возног парка, јер се моге утврдити параметри стања возног парка за возила у таxи сервису Београда и без ограничавања старости возила, али условљавањем низа других параметара (стање возила, снага мотора, величине пртљажног простора, емисија издувних гасова и буке) што може бити ефикасније као коначно решење.
2.Онемогућавање рада лицима која ауто-такси делатност у Београду обављају без одобрења за рад
Сведоци смо великог броја лица који противзаконито обављају ауто-такси делатност у Београду, и процена је да их има између 2.000-3.000.
Узрочно-последична веза таквог стања је између осталог резултат рада инспекције на сузбијању такве појаве који су катастрофални и симболични.
Да је то тачно, говори и број пријава које су поднешене против таквих лица, јер 500 пријава за десет месеци, или непуне две пријаве дневно а обзиром на број лица који незаконито обављају такси делатност од 2.000-3.000, захтева смену одговорних лица због неизвршење својих радних обавеза.
Наше незадовољство је тим веће, да данас Инспектор против регуларног таксисте пише пријаве које често немају законских основа, док поред њега пролазе нерегуларни таксисти, којима по речима инспектора он не може санкционише.Пријаве и за наводне прекршаје регурних ттаскиста се достављају судији за прекршаје, који по аутоматизму одрђује високе казне, иако су такве наводне пријаве супротне чињеничном стању.
У случајевима када инспекција заустави нерегуларног таксисту и, не одузимају се кровне ознаке Београдских такси асоцијација и ознаке града (квиско), иако су оне истакнуте без овлашћења са циљем да се оствари против правна имовинска корист.Постоји и појава да су таква лица опремљена радио станицом Београдских такси-асоцијација и да се против тих такси-асоцијација ништа не предузима.
Шаренило кровних ознака, број нерегуларних таксиста, симболичан учинак инспекције на сузбијању такве појаве, значајно утичу на број вожњи које регуларни таксисти остварују у току дана, а самим тим и на приход, чиме се доводи у питање плаћање пореза, одржавање возила и егзстенција скоро 8.000 такси предузетника и њихових породица у Београду.
Као потврду, доставићемо вам слике великог броја нерегуларних таксиста.
Чињеница је да смо до сада више пута до опомињали и указивали на лош рад инспекције, и због тога захтевамо смену одговорних лица који не раде свој посао за који су плаћени. Тразимо довођење нових инспектора који умеју, хоће и желе да сузбијају овакву појаву.
3.Предузимање неопходних мера и радњи ради измена прописа са циљем утврђивања јединствене цене такси превоза у Београду.
Садашње стање,на основу донетог Решења о максимирању цена ауто-такси превоза путника на територији града Београда број 38-287/09-Г од 13. фебруара 2009.године, има као резултат хаос по питању цена у такси делатности.
До сада је више пута указивано на незаконитост таквог Решења, које је противно Закону о ценама, који у члану 4. каже: “Привредни субјекти образују цене производа и услуга слободно према условима тржишта, осим за производе и услуге за које је посебним прописом утврђен другачији начин образовања цена.”
Поред напред наведеног чланом 4. став 3. Закона о ценама прописано је “Привредни субјекат не може под истим условима а различитим ценама продавати исту врсту производа, односно пружати исту врсту услуге, осим ако посебним прописом није другачије одређено.”
Као резултат Решења о максимизирању цена, садашње стање је овакво;
Доследна примена Закона као вишег правног акта, онемогућило би данашњу ситуацију где се као основним средством за добијање корисника користи попуст на позив, вожња до аеродрома за 900 дин, иако је та вожња са подручија Новог Београда уз урачунати рекламирани попуст од 20% нижа, док са удаљених подручија града такву вожњу не можете да добијете на позив.Такође, постоји заштићена цена од 300 дин, на који странка нема права на рекламирани попуст од 20%!Са друге стране, постоји појава прекомерних наплата појединих лица које користе непостојање јединствене цене.
Чињеница је такође да давање неекономских попуста (дампинг) условљавају такси-асцоцијације које запошљавају нерегуларне таксисте, као једино средство за свој опстанак.
trg- Napredni član
- Broj poruka : 601
Datum upisa : 06.02.2009
5,6
Садашње неуређено тржиште и цене обављања такси превоза у Београду, доводи корисника такси превоза у ситуацију да никада не зна колико ће га вожња коштати, а регуларног таксисту да вози по неекономским ценама радећи и по 12-14 сати дневно, како би измирио обавезе, платио гориво и обезбедио какву такву егзистенију својој породици.Да незаборавимо чињеницу да је велики број такси-предузетника условљени Одлуком о ауто-такси превозу позајмио новац, узео кредит како би испоштовао норматив о ЕУРО 3 мотору.
Као добар пример уређења цена у области услуга, јесте пример Осигурања, када су постојање осигуравајућих компанија које су продавале полисе без економске исплативисти (осим за њих саме) доводиле кориснике осигурања у ситуацију да никада нисмо знали хоћемо ли успети да наплатимо осигурање. Увођењем јединствене цене, рад осигуравајућих компанија је доведен у ред.
Исти пример тражимо и за такси превоз, увођење јединствене цене на који начин би се заштитио корисник такси услуга, а такси –асоцијације би се квалитетом својих услуга, односом према странкама бориле за своју позицију на тржишту.
Корисник би увођењем јединствене цене у сваком тренутку знао колико га вожња на појединој релацији кошта.
Јединствена цена мора бити оправдана и са гледишта економске исплативости обављања такси превоза, што значи цена мора бити одређена у складу реалним трошковима обављања такси превоза.
Пројекат Београдски такси модел кад је у питању цена услуга у такси превиозу казе да Цена услуга такси превоза не спада у социјалну категорију И ОНА ЈЕ ОСНОВА приступа на коме је заснована интеракција свих параметара у пројектованом моделу БЕТАМОД. По моделу, заснованом на искуствима развијених градова света, одговарајућа цена у датим околностима увек ће дати и висок ниво услуге, јер ће повећати степен доступности такси услуге и њен квалитет.
Са јефтиним такси превозом грађани имају на располагању пре свега неквалитетан и непоуздан такси превоз. Основни смисао тражења такси услуге је пре свега журба, и жеља да се одређено путовање реализује у најкраћем могућем року. Јефтин такси превоз, пре свега одликује немогућност добијања такси услуге у траженом времену, чиме се у потпуности губи смисао и сврха његовог постојања.
Давањем попуста на ионако ниску цену такси услуге и покушавајући на тај начин привући муштерије, а затим различитим методама обрачуна и односом према заштићеном делу цене, кроз дужи низ година су таксисти сами себи стварали лош амбијент рада, стварајући лоше навике и код муштерија које су на тај начин привукле. Нејединственом ценом ствара се амбијент за такси превару и одбијање муштерија, лошим односом према правим муштеријама који у граду величине Београда имају потребу и за кратким вожњама непрофесионални однос се наставља а апсолутно неприхватљивим понашањем на главним путничким терминалима своди на врло низак ниво.
Од висине цене, за град и корисника је много значајније да то буде пре свега јединствена цена, заснована на једноставном тарифном систему који ће омогућити сваком путнику да унапред зна цену или да од диспечерског центра добије тачну цену услуге на одређеној релацији. Истовремено тарифни систем мора у пуној мери да стимулише кратке вожње, а град да обезбеди пуну заштиту путника на главним путничким терминалима и стимулисање делења вожње.
4.Хитно заустављање издавања нових такси дозвола за обављање такси делатности ауто-такси превоза
У ситуацији када је у граду скоро 8.000 регуларних такки предузетника, и 2.000-3.000 нерегуларних таскиста, иако су реалне потребе гарда Београда за око 4.500-5.000 таксиста, издавање нових такси дозвола је ван сваке логике.
На тај начин се стварају социјални случајеви од постојећих и нових такси-предузетника.
Постојећи такси предузетници због умањеног посла не могу да плате порезе, одржавају ауто, врате уложено у куповину возила, и обезбеде егзистенцију својој породици, а таква ситуација се покушава решити радом од 12-14 сати дневно.
5.Одлагање спровођења одредби које се односе на усклађивање возила са еколошким нормама ЕУРО 3 и 4
У ситуацији када је већина нас ушла у кредите како би испоштовала одредбу ЕУРО 3, испуњавање тог услова из Одлуке о ауто-такси превозу из 2005-е, је немогуће и нереално.
У условима када имамо 2.000-3.000 нерегуларних таксиста, незадовољавајућих резултата рада инспекције на решавању питања нерегуларних таксиста , нерешеног питања цене такси превоза, смањеног обима посла због превеликог броја таксиста и изласка нових, инсистирање на испуњавању норматива ЕУРО 3 и 4 је нереално и неоправдано.
Решавање претходних питања из нашег Захтева би за последицу имали реално оправдање испуњења поменутих услова за такси предузетника.Док се претходна питања не реше,треба одбацити овај услов.
6.Пролонгирање увођења фискалних каса у наредне две године
Куповина фискалних каса и њено месечно одржавање представља непотребан намет за такси предузетника, поготову због свих законских одредби које пословање условљено употребом фискалне касе доноси, почев од свакодневне предаје пазара (пазари су мали, и служе за покривање свакодневних трошкова горива и живота), ангажовање књиговође и остало.
Увођење фискалних каса је оправдано у случају да се пословно окружење у којем обављамо такси делатност уреди, а то је да се уреде питања из предходне 4 тачке нашег захтева.
Као добар пример уређења цена у области услуга, јесте пример Осигурања, када су постојање осигуравајућих компанија које су продавале полисе без економске исплативисти (осим за њих саме) доводиле кориснике осигурања у ситуацију да никада нисмо знали хоћемо ли успети да наплатимо осигурање. Увођењем јединствене цене, рад осигуравајућих компанија је доведен у ред.
Исти пример тражимо и за такси превоз, увођење јединствене цене на који начин би се заштитио корисник такси услуга, а такси –асоцијације би се квалитетом својих услуга, односом према странкама бориле за своју позицију на тржишту.
Корисник би увођењем јединствене цене у сваком тренутку знао колико га вожња на појединој релацији кошта.
Јединствена цена мора бити оправдана и са гледишта економске исплативости обављања такси превоза, што значи цена мора бити одређена у складу реалним трошковима обављања такси превоза.
Пројекат Београдски такси модел кад је у питању цена услуга у такси превиозу казе да Цена услуга такси превоза не спада у социјалну категорију И ОНА ЈЕ ОСНОВА приступа на коме је заснована интеракција свих параметара у пројектованом моделу БЕТАМОД. По моделу, заснованом на искуствима развијених градова света, одговарајућа цена у датим околностима увек ће дати и висок ниво услуге, јер ће повећати степен доступности такси услуге и њен квалитет.
Са јефтиним такси превозом грађани имају на располагању пре свега неквалитетан и непоуздан такси превоз. Основни смисао тражења такси услуге је пре свега журба, и жеља да се одређено путовање реализује у најкраћем могућем року. Јефтин такси превоз, пре свега одликује немогућност добијања такси услуге у траженом времену, чиме се у потпуности губи смисао и сврха његовог постојања.
Давањем попуста на ионако ниску цену такси услуге и покушавајући на тај начин привући муштерије, а затим различитим методама обрачуна и односом према заштићеном делу цене, кроз дужи низ година су таксисти сами себи стварали лош амбијент рада, стварајући лоше навике и код муштерија које су на тај начин привукле. Нејединственом ценом ствара се амбијент за такси превару и одбијање муштерија, лошим односом према правим муштеријама који у граду величине Београда имају потребу и за кратким вожњама непрофесионални однос се наставља а апсолутно неприхватљивим понашањем на главним путничким терминалима своди на врло низак ниво.
Од висине цене, за град и корисника је много значајније да то буде пре свега јединствена цена, заснована на једноставном тарифном систему који ће омогућити сваком путнику да унапред зна цену или да од диспечерског центра добије тачну цену услуге на одређеној релацији. Истовремено тарифни систем мора у пуној мери да стимулише кратке вожње, а град да обезбеди пуну заштиту путника на главним путничким терминалима и стимулисање делења вожње.
4.Хитно заустављање издавања нових такси дозвола за обављање такси делатности ауто-такси превоза
У ситуацији када је у граду скоро 8.000 регуларних такки предузетника, и 2.000-3.000 нерегуларних таскиста, иако су реалне потребе гарда Београда за око 4.500-5.000 таксиста, издавање нових такси дозвола је ван сваке логике.
На тај начин се стварају социјални случајеви од постојећих и нових такси-предузетника.
Постојећи такси предузетници због умањеног посла не могу да плате порезе, одржавају ауто, врате уложено у куповину возила, и обезбеде егзистенцију својој породици, а таква ситуација се покушава решити радом од 12-14 сати дневно.
5.Одлагање спровођења одредби које се односе на усклађивање возила са еколошким нормама ЕУРО 3 и 4
У ситуацији када је већина нас ушла у кредите како би испоштовала одредбу ЕУРО 3, испуњавање тог услова из Одлуке о ауто-такси превозу из 2005-е, је немогуће и нереално.
У условима када имамо 2.000-3.000 нерегуларних таксиста, незадовољавајућих резултата рада инспекције на решавању питања нерегуларних таксиста , нерешеног питања цене такси превоза, смањеног обима посла због превеликог броја таксиста и изласка нових, инсистирање на испуњавању норматива ЕУРО 3 и 4 је нереално и неоправдано.
Решавање претходних питања из нашег Захтева би за последицу имали реално оправдање испуњења поменутих услова за такси предузетника.Док се претходна питања не реше,треба одбацити овај услов.
6.Пролонгирање увођења фискалних каса у наредне две године
Куповина фискалних каса и њено месечно одржавање представља непотребан намет за такси предузетника, поготову због свих законских одредби које пословање условљено употребом фискалне касе доноси, почев од свакодневне предаје пазара (пазари су мали, и служе за покривање свакодневних трошкова горива и живота), ангажовање књиговође и остало.
Увођење фискалних каса је оправдано у случају да се пословно окружење у којем обављамо такси делатност уреди, а то је да се уреде питања из предходне 4 тачке нашег захтева.
trg- Napredni član
- Broj poruka : 601
Datum upisa : 06.02.2009
Re: borba za bolju buducnost
Kompletan dokumenat mozete skinutu na ovoj adresi
to je to- Admin
- Broj poruka : 3143
Godina : 53
Location : Beograd
Datum upisa : 03.01.2008
Strana 1 od 1
Dozvole ovog foruma:
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Sre 22 Feb 2023, 18:30 od Zokenzi
» B-92
Uto 12 Jan 2021, 23:27 od Zokenzi
» Kragujevac
Čet 24 Sep 2020, 23:06 od Zokenzi
» Subvencija za nabavku novih vozila
Sre 08 Apr 2020, 21:16 od mareska
» Da li je ovaj nekada mnogo dobar i inovativan forum postao mediator ili nesto mnogo gore od toga UPTKS ?
Pet 27 Mar 2020, 21:10 od brat saja
» Komunalna
Sre 26 Feb 2020, 18:02 od struja
» Navijanje
Sub 22 Feb 2020, 11:59 od to je to
» DOKUMENTA ZA OSTVARIVANJE SUBVENCIJA
Ned 26 Jan 2020, 23:08 od to je to
» DOKUMENTA ZA OSTVARIVANJE SUBVENCIJA
Ned 26 Jan 2020, 22:47 od to je to
» TEKST SUBVENCIJE
Ned 26 Jan 2020, 22:23 od to je to
» TOYOTA
Ned 26 Jan 2020, 13:01 od glas savesti
» N1
Sre 15 Jan 2020, 18:09 od crveni taxi sive boje
» Registracija automobila
Sub 11 Jan 2020, 16:40 od struja
» Novi Sad - od 2014 .....
Pet 13 Dec 2019, 15:46 od to je to
» Aleksandar Bjelic vs UPTKS ( 150 minuta tv Prva )
Ned 17 Nov 2019, 14:41 od Naxis 605
» Štrajk taksi vozača
Pet 25 Okt 2019, 00:29 od forisgetnis
» Štrajk taxi vozača
Uto 08 Okt 2019, 17:26 od brat saja
» Broj vožnji na dan
Čet 15 Avg 2019, 16:29 od parmin
» Večernje novosti
Uto 13 Avg 2019, 00:31 od Zokenzi
» Hrvatska
Čet 08 Avg 2019, 19:04 od to je to